Zuid-India: van Chennai (Madras) naar Mumbai (Bombay)

Naar Mumbai

We nemen vandaag de express-trein van Goa naar Mumbai. Nu, express-trein is veel gezegd, er worden heel wat stations aangedaan en omdat er slechts één spoor is moeten we soms wachten om tegenliggende treinen door te laten. We kregen eerste-klasse slaapplaatsen, twee boven elkaar. Maar pas in de namiddag voelen sommigen de aandrang om een tukje te doen. De trein zit niet vol en iedereen kan zijn eigen plaatsje uitzoeken. Er wordt veel gebabbeld en voor we het weten is het zes uur. Voortdurend komen venters rond met versnaperingen, thee, koffie en Indische specialiteiten die je voor weinig geld kan kopen. En rond 18u30 komt de kelner rond om onze wensen voor het diner te noteren. Het is niet direct de Oriënt-Express, maar toch, het is aangenaam reizen in de afgeleefde treinstellen met hun rommelig interieur.

Morgen zijn we in Mumbai, maar we moeten onze plannen aanpassen. Het Holi-festival, dat het begin van de lente viert, vangt aan en alle bezienswaardigheden zijn dicht. We zullen het noodgedwongen bij een verkennende wandeling moeten houden. Het festival is te vergelijken met het Aalsters carnaval maar dan een graadje erger: grijpgrage handjes komen naar boven, er wordt stevig gedronken en iedereen, dus ook de toeristen, wordt overgoten met verf en gulal. een gekleurd poeder. We trekken morgen een passende outfit aan.

Nathalie

Zo zie je maar...in Aalst weten ze zich nog te gedragen :)

Ina

Veel plezier met het feest en ik geniet volop van jullie reisverhalen. Heb echt zin om India te bezoeken.
Geniet nog van jullie laatste dagen in India.
Groetjes van Ina

Gerardo

Prachtig, prachtig!! Maar Luc, jouw GSM verliezen.."'t is voe je dum i je gat te breken".
Tot maandag in de Italiaanse les en vergeet niet.. ik trakteer na de les hé. Groetjes aan je vrouwtje.

godelieve

zo weten jullie ook hoe aalsters is in india,vele groeten en dank voor de mooie reisblogs,een behouden thuiskomst