Zuid-India: van Chennai (Madras) naar Mumbai (Bombay)

Rustige dagen

Donderdag en vrijdag.

Chillen in Thekkadi, 150 km ten zuiden van Madurai. Na een week lawaaierig India is de rust welgekomen. Veel is hier niet te beleven, maar de omgeving is mooi. Thekkadi ligt midden het gebergte en we verkennen de omgeving, eerst met een 4x4, een echte en van Indiase makelij. Het ding sleurt zich overal op en over. Tijd ook om wat bij te babbelen met de reisgenoten.
Opvallend zijn de vele kristelijke kerken, zelfs een orthodoxe. De bevolking is hier overwegend katholiek met een moslimminderheid. Raar om hier in een typisch Indiaans landschap een reuze kruisafneming te zien en heiligenbeelden in de meest oogverblindende kleuren.
's Avonds eten we in een eenvoudig pittoresk restaurant. Er wordt bier geserveerd, maar wel in een grote theekan en onder de naam 'special tea'. Een vergunning om alcohol te schenken is zeer moeilijk te krijgen en dus moet het in het geniep.
Voor ik het vergeet, hier is toch iets te beleven, de Periyar Tiger Reserve. Vandaag, vrijdag, kwamen we om 5u30 uit bed om tijgers en olifanten te spotten in het park. Geen tijgers, geen olifanten, alleen een paar apen, een mangoest en heel ver weg een bizon en iets dat kon doorgaan voor een troep wilde zwijnen. De enthousiaste ranger wees ons wel op de 'bewijzen' van de aanwezigheid van wild: olifantenexcrementen, klauwafdrukken van tijgers in de boomstammen, pootafdrukken in de modder, enz... Na een uur hadden we door dat dit voor ons geen waw-ervaring zou worden, het wild hield zich netjes verborgen in de bebossing. Maar het was wel een mooie wandeling.
De streek is gekend voor de productie van kardemom en op de middag bezochten we een kruidenplantage. De teelt van peper, kaneel, gember, muskaatnoot, koffie, vanillestokjes, kurkuma en kardemom heeft voor ons geen geheimen meer...
De jongeren on het gezelschap volgen 's avonds kookles. Wij gaan op zoek naar een restaurantje om nog eens te genieten van de plaatselijke specialiteiten. Morgen trekken we zuid-westwaarts naar Kuttanad in de Backwaters.

Kaat

Geen tijgers en geen olifanten, teleurstelling bij de kleine Lefevres...Want na elke week Chris in Kaziranga NP op TV zijn de verwachtingen van India groot!

Monique

Na die reisverhalen te lezen van India, krijg je zin om terug te gaan. Nog een dikke proficiat aan de reporter ter plaatse ....

Greet

..de moeite om dit te lezen .. je beschrijft het zo goed dat het net is of ik er zelf bij ben .. en ... de 'restaurantjes' .. genieten?...

marleen

Iedere dag kijken we uit naar de prachtige verhalen die luc zo mooi in detail kan verwoorden en zo reizen we ook mee met jullie.

Ina

Mooie verhalen Luc en Magda. Krijg echt zin om ook India te gaan bezoeken.